A Seafalcon mesél

Mindenféléről mesélek a tengerészet kapcsán. Fényképek, videók, receptek, sztorik, naplóbejegyzések, viccek... ami jön.

Cukros diétám - 2

Print Friendly and PDF

Kezdjük a legfontosabbal, megmutatom a tegnapi étkezésemet:


Láthatod, hogy majdnem minden klappol, csak kevés a szénhidrát, és egy picit több a zsírbevitel. De a lényeg az, hogy:
1. Nem állati zsír.
2. Zömében telítetlen zsírok.
Amikor az ember arra kényszerül, hogy méricskéljen, pepecseljen, akkor azt nem lehet megcsinálni, hogy ha a recept azt mondja, hogy például hagyma 80 gr., akkor pontosan 80 grammot fogok kimérni. Vannak ételeim, amit rendszeresen fogyasztok, és mindig a receptet írom át, úgy, ahogyan elkészítettem!
Vegyük a mai reggelimet. Azt látod, hogy Reggeli rántottám.
Ehhez felvittem egy alapreceptet, és állandóan azt variálom az alkalomhoz illően. Tehát megnyitom a receptet szerkesztésre:


Az első sorban azt látod, hogy kókuszzsír 0 gramm. Ez azt jelenti, hogy készítettem kókuszzsírral, de most repceolajat használok, ezért ezt lenullázom, és a repcénél beírom azt, amennyit használok.
A tojást mindig mérem, csak rákattintok, és átírom grammra pontosan, hogy ma mennyit használtam fel. A múltkor laskagombát használtam, ma ezt lenulláztam, és felvettem a póréhagymát. Holnap ha nem teszek bele, akkor majd ezt is lenullázom.
A legalsó, szürke sorban láthatod a teljes mennyiséget, és ezt adom meg egy adag súlyának. Ezzel a módszerrel nem kell mindig új recepteket beírnod, attól függően, hogy miből mennyit használtál, milyen új hozzávalót vettél.
Szerintem ennek a lapnak ez az egyik legjobb funkciója!
Az eredmény:



A brokkoli levest is ilyen módszerrel főzöm (mert nagyon szeretem és többször készítem).
A káposztás babhoz készítettem pirított pácolt szejtánt. Aki sorstárs, biztosan ismeri, aki vea vagy vegán az gyakran használja, de a kezdőknek elmondom, hogy ez búzasikérből készült húspótló: búzahús. Energiatartalma 70%-os, azaz ugyanaz, mint a csirkemellé. Ha begyakorlod magad a készítésébe, akkor él tudod érni, hogy az állaga is hasonló legyen!
Én először főztem búzahúst, csak kicsit volt rugalmas (gumiszerű), de így is elég jó lett, meghozta a kedvem a további próbálkozáshoz!
Itt tanultam meg, hogyan kell készíteni, ez egy videó.
Vacsora igazán nem volt, mert délben belaktam, és a maradék búzahúst nassoltam el.
A csíkokra vágott búzahúst bepácoltam, a pácba szójaszószt, olíva olajat, himalája sót, fokhagymát, vöröshagymát tettem, és megpirítottam egy serpenyőben.

Ehhez a napi menühöz még 35 perc intenzív torna is járult.

Cukros diétám -1

Print Friendly and PDF

Megígértem Anikónak, hogy ki fogom tenni a napi étkezésem, miből mennyit, hogyan, hátha segítség kezdő cukrosoknak, pedig én is az vagyok (január közepén mértek nálam 15,5-ös értéket). Kaptam gyógyszereket, meg útbaigazítást, és azóta diétázom. Most annak a hogyanját fogom megmutatni.

Először is: van egy remek honlap, ami nagyon megérdemli a reklámot: kaloriabazis.hu. Én ezt használom ahhoz, hogy megtudjam hány kalóriát fogyasztottam, és annak mi a szénhidrát, zsír, fehérje aránya, rögzítsem a súlyomat és egyúttal a remélt fogyásomat..
A,fontos (ahogyan a diétás szakértők mondják): a cukros diétában az elfogyasztott étel 50%-a szénhidrát, a zsír 30% a fehérje 20% legyen. Ezen kívül van egy nullázható elektronikus mérlegem, ezzel mérem az adagokat.
Megmutatom, hogy a mai reggeli bevitele után hogyan néz ki:


A Mit ettél mezőben irdatlan mennyiségű kajára kereshetsz rá. Kiválasztod a megfelelőt, beírod hány gramm, és katt a megettem gombra.Láthatod, mit ettem reggelire, az hány kalória, és ha a kurzort a reggeli összegző mezőre húzod, akkor megtudod, miből mennyit fogyasztottál.
Módod van arra, hogy azt mondjad: ennyire szeretnék lefogyni, azt heti ennyi fogyással akarom elérni, és minden nap a reggeli testsúly bevitele után megmutatja, hol tartasz a fogyásban.
Az enyém egyelőre így néz ki:

Az oldal filozófiája rém egyszerű: ahhoz hogy lefogyjál csak egy dologra van szükséged: több kalóriát égess, mint amennyit beviszel. Ezért ha éhes vagyok, akkor nekiállok tornászni egy fél órácskát, és utána megehetem azt a mennyiségű kalóriát, amit a torna elégetett! Egyszerű, mint a pofon.
A következő képen láthatod, mit ettem ma. (elvileg itt nassolás nincs, mert ha van, akkor azt is fel kell vinni a Nassolás kategóriába).

A következő bejegyzésben elmondom, mit jelent, hogy Kuszkuszom, csontlevesem...

Feedek
Megosztás

Címke lista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HTML

ingyenes webstatisztika