A Seafalcon mesél

Mindenféléről mesélek a tengerészet kapcsán. Fényképek, videók, receptek, sztorik, naplóbejegyzések, viccek... ami jön.

Tofu kölessel, zöldségekkel wokban - Cukros diétám 5

Print Friendly and PDF
Amikor cukros lettem (ennek lassan két hónapja, hogy kiderült és kezelnek), felrémlett előttem a feleségem egykori szobatársa a szemészeten, aki inkább választotta a megvakíttatást, minthogy elviselje a cukorbetegség okozta szemfájdalmat. Aztán a lábam egy darabját se igazán szeretném kórházban hagyni.
Azt mondtam, hogy nem!
Szigorúan betartom a diétát.
És gyerünk mozogni.
Szorgalmasan olvasom a mindenféle internetes szakoldalakat.
Azóta minden nap fogyasztok olyan élelmiszert, ami a vércukorra jótékony hatással van! Kurkumát (de ez az ízületeim miatt régi fűszerem!), fahéjat teszek a teámba, ami nem fekete, hanem zöld, mindkettőt fogyassza mindenki, aki hasonló bajjal küzd. Az ázsiai fűszeresdobozban van görög szénám, ami szintén pozitívan hat a cukorra.
Ma volt az úszós napom, egy kilométert úsztam (igaz egy óra alatt, de nekem nem Michael Phelps-et kell legyőznöm, hanem a diabeteszt! Egy óra mellúszás nagyjából 1200 kcal égetéssel jár együtt, egy kiló zsír elégetéséhez 7700 kalóriát elégető mozgás kell)
Ja, megmondom az éhhomi cukromat január közepétől tegnap reggelig:
7,4 - 8,0 - 10,8 - 6,5 - 6,6 - 5,6 amiből látszik a csökkenő tendencia!

 

Ma a vacsorám egy magam kreálta étel volt, maradékból, meg kínai stílusban. Nagyon szeretem a wokban sült zöldségeket, csak némi fűszer kell hozzá, ami ázsiai jelleget kölcsönöz. Kis sárgarépa, zeller, káposztaféle, meg ilyesmi.
Pöttyet arcomra estem, mert semmi efféle nem volt a hűtőben, de volt tofu, volt délről maradt köles, hagyma mindig van, hát nem estem kétségbe! Ez lett belőle!

A hozzávalókat nem is írom le, mert nincsenek kötött szabályok:

A hagymát karikára vágtam, szétbontottam szálakra, majd meglocsoltam almaecettel, sóztam. A kápia paprikát is kockára vágtam, és hozzá adtam a hagymához. Ezután egy wokban felhevítem az olíva olajat, beledobtam a tofut, kicsit pirítottam, majd a hagymás paprikát, illetve a paprikás hagymát, vagyis izé... szóval ment bele. és kicsit megpirítottam. Száraznak tűnt, ezért aláöntöttem egy kis tejet, kevertem egyet-kettőt, és hozzáadtam a délről maradt főtt kölest. (Gondolom kókusztejjel finomabb, de momentán nincs itthon).
Átkavartam, adtam hozzá wok fűszert (bár nagyon nem vagyok híve a fűszerkeverékeknek), két teáskanálnyi teriyaki szószt, utánasóztam, és kész volt. Ekkor megszórtam egy késhegynyi kurkumával. A tányéron madársalátával kísértem.
Zöld teát ittam hozzá. Stíviával ízesítettem, és szórtam bele egy késhegynyi fahéjat.
307 kcal, fehérje: 17 g., szénhidrát: 48 g., zsír: 18 g.

Sült szejtán salátával - Cukros diétám 4

Print Friendly and PDF

Most a szejtánt favorizálom, ami más néven búzahús vagy egyszerűen sikérből készített húspótló. (Megjegyzendő, hogy a por alakban kapható búzasikérnek a fehérjetartalma 70%, azaz megegyezik a csirkemellével. Ízre pontosan olyan, azaz se íze, se bűze, viszont lehet sokkal kellemesebb állagúra készíteni.
Engem a jutúb oktatott ki, hogyan készítsem. A Cukros diétám 2 című bejegyzésben mutattam egy videót, de az nem az igazi, de megnézni nem árt. Ami nekem eddig bejött az ez a videó. (Az elején kicsit gubanc van a mennyiségekkel, a lényeg: negyed annyi Graham liszt, mint sikér.)
Szóval ez alapján készítettem az utolsó adagomat, és mondhatom, igen finom lett! Az állaga pont jó, és a pácolás után igazán finomat ettem belőle! Tegnap este bepácoltam:
4 evőkanál elíva olaj, egy teáskanál szójaszósz, egy evőkanál mustár, és egy evőkanál Sertéssült ételízesítő. Nagyon fontos, hogy a Vegeta Naturella márkájút használd, mert ebben nincs tartósítószer, sem ízfokozó!
Ma reggel két szeletet beletettem a wokba, és minden olaj nélkül (hiszen megszívta magát) kisütöttem!
Íme:



Megmondom az őszintét, kicsit elsóztam, mert nem számoltam a fűszerkeverék sósságával. Utána sózni mindig lehet! Nem igaz?
És egy kis dicsekvés:


De ebben jelentős szerepet játszik a testmozgás is!!!

Tofu rántotta - vegán reggeli - Cukros diétám 3

Print Friendly and PDF

Még nem vagyok vegán, de fokozatosan ki akarom vezetni az étrendemből az állati fehérjéket, hátha segít a bőrömön... egyre több a bajom...  bár azt olvasom, hogy nem bizonyított, hogy a pszoriázisra van hatással, de én hinni akarok benne. De abban mindenképpen, hogy csökkenni fog a hatására.
Tehát ma elhagytam a tojás reggeliket.
Helyette találtam egy tofu rántottát.
Nüansznyit változtattam, az olaj nálam olíva, mert az zömében telített zsírt tartalmaz ellentétben a napraforgóval.



Egy közepes hagymát megpirítottam egy evőkanál olíva olajon, hozzáadtam a villával összetört friss tofut, sóztam, adtam hozzá kurkumát, és egy pici vizet, hogy ki ne száradjon.
Kápia paprika volt a zöldség hozzá, és két kukoricás abonettet is betoltam a fejembe.
Fehérje 9, szénhidrát 8, zsír 13 gramm a 160 grammos adagban, kalória: 182.
Ma reggelre majd hét kilóval vagyok könnyebb, mint amikor kiderült a magas cukrom. És ez igazán nagyszerű!

Cukros diétám - 2

Print Friendly and PDF

Kezdjük a legfontosabbal, megmutatom a tegnapi étkezésemet:


Láthatod, hogy majdnem minden klappol, csak kevés a szénhidrát, és egy picit több a zsírbevitel. De a lényeg az, hogy:
1. Nem állati zsír.
2. Zömében telítetlen zsírok.
Amikor az ember arra kényszerül, hogy méricskéljen, pepecseljen, akkor azt nem lehet megcsinálni, hogy ha a recept azt mondja, hogy például hagyma 80 gr., akkor pontosan 80 grammot fogok kimérni. Vannak ételeim, amit rendszeresen fogyasztok, és mindig a receptet írom át, úgy, ahogyan elkészítettem!
Vegyük a mai reggelimet. Azt látod, hogy Reggeli rántottám.
Ehhez felvittem egy alapreceptet, és állandóan azt variálom az alkalomhoz illően. Tehát megnyitom a receptet szerkesztésre:


Az első sorban azt látod, hogy kókuszzsír 0 gramm. Ez azt jelenti, hogy készítettem kókuszzsírral, de most repceolajat használok, ezért ezt lenullázom, és a repcénél beírom azt, amennyit használok.
A tojást mindig mérem, csak rákattintok, és átírom grammra pontosan, hogy ma mennyit használtam fel. A múltkor laskagombát használtam, ma ezt lenulláztam, és felvettem a póréhagymát. Holnap ha nem teszek bele, akkor majd ezt is lenullázom.
A legalsó, szürke sorban láthatod a teljes mennyiséget, és ezt adom meg egy adag súlyának. Ezzel a módszerrel nem kell mindig új recepteket beírnod, attól függően, hogy miből mennyit használtál, milyen új hozzávalót vettél.
Szerintem ennek a lapnak ez az egyik legjobb funkciója!
Az eredmény:



A brokkoli levest is ilyen módszerrel főzöm (mert nagyon szeretem és többször készítem).
A káposztás babhoz készítettem pirított pácolt szejtánt. Aki sorstárs, biztosan ismeri, aki vea vagy vegán az gyakran használja, de a kezdőknek elmondom, hogy ez búzasikérből készült húspótló: búzahús. Energiatartalma 70%-os, azaz ugyanaz, mint a csirkemellé. Ha begyakorlod magad a készítésébe, akkor él tudod érni, hogy az állaga is hasonló legyen!
Én először főztem búzahúst, csak kicsit volt rugalmas (gumiszerű), de így is elég jó lett, meghozta a kedvem a további próbálkozáshoz!
Itt tanultam meg, hogyan kell készíteni, ez egy videó.
Vacsora igazán nem volt, mert délben belaktam, és a maradék búzahúst nassoltam el.
A csíkokra vágott búzahúst bepácoltam, a pácba szójaszószt, olíva olajat, himalája sót, fokhagymát, vöröshagymát tettem, és megpirítottam egy serpenyőben.

Ehhez a napi menühöz még 35 perc intenzív torna is járult.

Cukros diétám -1

Print Friendly and PDF

Megígértem Anikónak, hogy ki fogom tenni a napi étkezésem, miből mennyit, hogyan, hátha segítség kezdő cukrosoknak, pedig én is az vagyok (január közepén mértek nálam 15,5-ös értéket). Kaptam gyógyszereket, meg útbaigazítást, és azóta diétázom. Most annak a hogyanját fogom megmutatni.

Először is: van egy remek honlap, ami nagyon megérdemli a reklámot: kaloriabazis.hu. Én ezt használom ahhoz, hogy megtudjam hány kalóriát fogyasztottam, és annak mi a szénhidrát, zsír, fehérje aránya, rögzítsem a súlyomat és egyúttal a remélt fogyásomat..
A,fontos (ahogyan a diétás szakértők mondják): a cukros diétában az elfogyasztott étel 50%-a szénhidrát, a zsír 30% a fehérje 20% legyen. Ezen kívül van egy nullázható elektronikus mérlegem, ezzel mérem az adagokat.
Megmutatom, hogy a mai reggeli bevitele után hogyan néz ki:


A Mit ettél mezőben irdatlan mennyiségű kajára kereshetsz rá. Kiválasztod a megfelelőt, beírod hány gramm, és katt a megettem gombra.Láthatod, mit ettem reggelire, az hány kalória, és ha a kurzort a reggeli összegző mezőre húzod, akkor megtudod, miből mennyit fogyasztottál.
Módod van arra, hogy azt mondjad: ennyire szeretnék lefogyni, azt heti ennyi fogyással akarom elérni, és minden nap a reggeli testsúly bevitele után megmutatja, hol tartasz a fogyásban.
Az enyém egyelőre így néz ki:

Az oldal filozófiája rém egyszerű: ahhoz hogy lefogyjál csak egy dologra van szükséged: több kalóriát égess, mint amennyit beviszel. Ezért ha éhes vagyok, akkor nekiállok tornászni egy fél órácskát, és utána megehetem azt a mennyiségű kalóriát, amit a torna elégetett! Egyszerű, mint a pofon.
A következő képen láthatod, mit ettem ma. (elvileg itt nassolás nincs, mert ha van, akkor azt is fel kell vinni a Nassolás kategóriába).

A következő bejegyzésben elmondom, mit jelent, hogy Kuszkuszom, csontlevesem...

Citromos csirke hajdinával, az egészség jegyében

Print Friendly and PDF

A cukrom az egekben van... két hete szigorúan számolok minden falatot.
Vasárnap, amikor "kicsit" ünnepeltem, ebédre citromos csirkét készítettem hajdinával.
A hajdinával először Lengyelországban találkoztam, egy szállodában adták valami húshoz, még az átkosban, 1988 körül. Kissé lábszagú volt,  és a csoportban alig ettük. Aztán amikor lengyelekkel hajóztam, megszerettem. Nagyon sokat esznek, nem véletlen, hogy a németek a hajdinát sokszor lengyel rizsként emlegetik (talán amikor gúnyolódnak, én egy német parancsnoktól hallottam, kissé lekezelő hangsúllyal).

Csak egy combot sütöttem, és az egész nagyon egyszerű:
Egy bő evőkanálnyi olajat tettem alá (16 gr), de lehet kevesebb is. három gerezd fokhagymát durvára vágtam, erre fektettem a combokat (240 gr.) Rákarikáztam a citromszeleteket (bio, 56 gr.) és megszórtam szárított chilivel (elhagyható), sóztam, fehér borsot is kapott.


Takarékon egy órát sütöttem. Ha kell, vizet tettem alá, de te önthetsz száraz pezsgőt vagy fehérbort is, csak finomabb lesz tőle! Ha tepsiben sütöd az egész csirkét, akkor fóliázzad le, 160 fokos sütőben süssed egy órát, majd vedd le a fóliát, és úgy pirítsd gusztusosra. Nem szabad légkeverni!
100 gramm tápértéke: kcal: 154, fehérje: 15.9, szénhidrát: 1.4, zsír: 8.96

A körethez egy teáskanál olajon megpároltam egy kis fej vöröshagymát, majd hozzáadtam 200 gr. hajdinát. Kicsit pirult, majd felöntöttem 400 gr. vízzel. Fedő alatt puhára pároltam.
100 gramm tápértéke:: 129 kcal, fehérje: 4.34, szénhidrát: 23.55, zsír: 2.99



Reggelire egészséget!

Print Friendly and PDF

Miután utolért a muszáj, ezért aztán elmarad reggelire a kalóriaszegény brit reggeli (szalonna, kolbász, bab, rántotta), és előtérbe kerül a fitnessz, a vitaminságok és effélék.
Még az a jó, hogy tudom úgy csinálni, hogy közben játszom, mégpedig azt, hogy számolok, jegyzetelek, kalkulálok, szóval elvagyok, és közben arra vigyázok, hogy ne napi fél kilókat fogyjak, hanem csak heti egy-másfél kiló körül.
És a másik muszáj a térdem. Muszáj valamit tenni, hogy a sok kopás ellenére...
Nos, a reggeli előtt egy kupica homoktövisitalt iszunk:



Ezt én készítettem: 400 gramm fagyasztott homoktövist elturmixoltam 350 gramm mézzel, és ezt isszuk reggelente, egy-egy evőkanálnyi adagot, bár ebben e rettenetes nagyságú kupicában.
Ezután jön a "reggeli":
Gondolkodtunk, hogy vegyünk-e gyümölcscentrifugát, de aztán azt mondtam, hogy minek kiadni pénzt érte, amikor van aprítónk a robotgéphez? Pépesítem, és minden rost belekerül. Így aztán reggel nagyjából ezekből készítem a kanalazni valót:
Sárgarépa, alma, citrom, grapefruit, narancs, esetenként cékla, néha egy kevéske müzli (de szigorúan az alap, semmi frinc-franc).
Íme:


Természetesen csak tudományosan! Mindent szigorúan mérek, és kalkulálom az összetevőket!
Lassan, de biztosan haladok az úton!

Feedek
Megosztás

Címke lista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HTML

ingyenes webstatisztika