Ide kattintva a Corriere della Sera táblázatára jutsz, ahol ábrák és időskála segítségével mutatják be, mi is történt pénteken este 21.45-szombat hajnal 05.00 között.
Itt egy hevenyészett fordítás, a lényeg benne van, elnézést a magyartalanságért, és a hibákért...

2012. január 13. Péntek.
21.40 Schettino felhívja Palombót, a hajó ex-parancsnokát és azt mondja neki, hogy a hajó tiszteletadásra „felvonul” Giglio előtt.
21.45 és 05 másodperc: Ütközés a sziklával. A Concordia lelassít és a telefon Schettino és Palombo között megszakad.
21.47: Palombo megpróbálja felhívni a Concordia parancsnokát másodszor is, de nem sikerül.
21.48 Schettino hívja az első tisztet, hogy ellenőrizze a gépházat. Az jelenti: minden el van vízzel árasztva.
21.49: Palombo kapcsolatba lép a Costa Crociere társasággal, és kérdi mi történt? A Vámőrséget riasztja (Guardia di Finanzia)
21.52: A hajó sebessége visszaesik 4 csomóra és ez az a pont, amikor a balra fordul Giglio kikötője irányába. A hajón néhány sérült van.
21.58: A hajó megközelíti Gabbianella fok szikláit kb. két csomós sebességgel.
22.05: Costa Crociere hívja a hajót. Schettino annyit mond csak, gondok vannak, de nem beszél az ütközésről.
22.06: A hajó sötétbe borul. Egy pratói utas felhívja szüleit, akik értesítik a carabinieriket hogy lépjenek kapcsolatba Livorno Kikötőkapitánysággal.
22.14: Az óceánjáró nagyjából 0,7 csomós sebességgel (kevesebb, mint 2 km/h) halad. A Kikötőkapitányság felhívja a hajót, amelyiket nyomon követi a GPS rendszerrel, de a parancsnok csak annyit közöl, hogy áramszünet van (Black-out).
22.15: A Kikötőkapitányság folyamatosan kérdezi, milyen a helyzet a hajón. Közli, hogy az utasok vegyék fel a mentőmellényeket… kihagyás… A parancsnoki hídról azt válaszolják, hogy csak áramkimaradás van.
22.06: Új beszélgetés a Kikötőkapitányság és a Concordia között: most beismerik, hogy „vízbetörés” van. A szárazföldről kérdezik, hogy van e sérült vagy haláleset. Válasz a hajóról: minden rendben van. A Parti őrség kérdezi, hogy szükség van-e segítségre? A parancsnoki hídról egy vontatóhajót kérnek.
22.31: Megszólal az előírásos riadó. A Kikötőkapitányság nem bízik benne… kihagyás… és riaszt.
22.34: A Kapitányság kéri hajót, hogy rendeljék el a vészhelyzeti állapotot.
22.35: A mentőegység (fináncok) megérkeznek oda, ahol a hajó fekszik.
22.42: A Concordia megáll.
22.45: Megkezdődik az kiürítés: az utasokat felszólítják a hajóelhagyásra, akkor is, ha a parancsnok még nem rendelte el.
22.48: A Kikötőkapitányság kérdezi, hogy minden készen áll-e a hajóelhagyásra. A Concordia válasza: készen állunk.
22.58: Felhangzik a hivatalos riasztás: hét rövid és egy hosszú sziréna jelzés.
23.10: Az első utasokat a mentőcsónakok a kikötőbe viszik egyenesen.
23.15: A Costa Concordia elkezd dőlni.
2012. január 14. Szombat
00.32: A Kikötőkapitányság hívja a Concordia parancsnokát mobilon, és kérdezi, hányan lehetnek még a hajón. Schettino válasza: 200-300 és megerősíti, hogy visszatér a parancsnoki hídra.
00.42: Az operatív egység kérdezi, hány személyt kell még evakuálni. Schettino: nagyjából százat. Majd kiszalad a száján: elhagytuk a hajót. A parti őrség embere kérdezi: parancsnok, elhagyta a hajót? Schettino: Nem, nem, dehogyis hagytam el.
01.46: A Parti őrség tisztje utasítja a parancsnokot, hogy menjen a hajóra és koordinálja az evakuációt. A Kikötőkapitányság szerint Schettino nem ment vissza a Concordiára. Közben a mentési munkálatok folynak.
04.46: A fináncok bejelentik, hogy befejezték a hajó kiürítését.